Home » gezondheid » Verschillende soorten opties om tanden te bleken

Verschillende soorten opties om tanden te bleken

Tanden bleken procedures en producten zijn beschikbaar om te helpen het uiterlijk van uw glimlach te verbeteren. Sommige mensen willen een totale glimlach makeover om een helderdere en mooiere glimlach te krijgen. Het gebruik van een of meer van de volgende procedures en producten kan u helpen dit doel te bereiken.

Soorten Whitening

Er zijn verschillende mogelijkheden voor consumenten als het gaat om een gezond gebit en stralende tanden. Er is een aanzienlijke overlap tussen de verschillende soorten whitening. De volgende lijst geeft de belangrijkste soorten whitening weer.

Vrij verkrijgbare tandbleekmiddelen zijn te koop in veel drogisterijen, waaronder supermarkten. Deze worden gekocht bij apotheken en bevatten doorgaans een lagere concentratie peroxide dan de professionele producten van de tandarts. De volgende lijst bevat de belangrijkste soorten producten die zonder recept verkrijgbaar zijn.

-Whitening strips: Dit zijn strips met een laagje bleekgel op basis van peroxide die gedurende ongeveer 30 minuten op de voorkant van de tanden worden aangebracht. De strips bedekken meestal het onderste en het bovenste deel van de tanden.

-Whitening tandpasta’s: Hoewel tandpasta’s meestal geen peroxide bevatten, kunnen ze oppervlakkige vlekken van de tanden als gevolg van dagelijkse verkleuringen verwijderen.

-Oplossende strips: Dit zijn stripsystemen die een concentratie peroxide bevatten die vergelijkbaar is met die van de professionele producten van een tandarts. De strips worden gedurende 30 minuten op de tanden aangebracht en vervolgens verwijderd of in de mond opgelost.

-Blindplaten: Dit systeem bevat een gel op basis van peroxide met een concentratie van ongeveer 3 tot 10 procent. De gel wordt in een mondplaatje gedaan dat over de tanden wordt geplaatst. De lade wordt ongeveer 20 tot 30 minuten per keer aangebracht. Dit systeem is ontworpen om tweemaal per dag te worden gebruikt.

-Mijn tanden waren gemaakt van chocolade: het lassen van de tanden met behulp van een speekselklier

– het buigen van de tanden met behulp van een sterke draad

– nagelbijten of chips eten

– De plotselinge verandering in uiterlijk als gevolg van een verwonding of ziekte.

Een droge mond kan leiden tot mondgeur, tandbederf en andere mond gezondheidsproblemen. Een tekort aan voedingsstoffen, stress en slechte eetgewoonten dragen bij aan mondgeur. Speeksel is nodig om de enzymen te produceren die voedsel en dranken afbreken. Een van de beste remedies tegen een droge mond is veel water drinken.

Mondgezondheid is een van de belangrijkste onderdelen van algehele gezondheid en welzijn. Ervoor zorgen dat uw glimlach op zijn best is, is een grote stimulans om te genieten van een gezonde levensstijl. Door gebruik te maken van beschikbare middelen zoals het internet, e-mail softwareprogramma’s en client Side Okers ‘Society ofained aanzienlijke wijsheid en hulp door het aanbieden van een korting op roken en drinken producten die ernstige mondproblemen kunnen veroorzaken.

Neem contact op met uw tandarts Zoetermeer over uw programma’s voor mondhygiëne thuis om te voorkomen dat hij of zij niet op de hoogte is van eventuele problemen en om dure behandelingen te vermijden. Aandoeningen zoals parodontitis kunnen worden teruggedrongen als ze vroeg genoeg worden ontdekt.

TANDARTS ZOETERMEER

Mythe nummer twee: Roken is onschadelijk

Feit: Roken wordt direct in verband gebracht met mondkanker. Het kan ook chronische problemen veroorzaken, zoals hartaandoeningen, longproblemen, beroertes, diabetes, betemezherrofen – allemaal zaken die direct kunnen bijdragen aan het uitvallen van tanden en een droge mond.

Roken kan ook leiden tot een ernstige verslechtering van het immuunsysteem. Patiënten die roken lopen een groter risico op het ontwikkelen van ernstige tandvleesaandoeningen zoals gingivitis en parodontitis.

Mythe nummer drie: na het plaatsen van een beugel blijven de tanden voor altijd recht

Feit: Hoewel het rechtzetten van tanden met een beugel bepaalde uitdagingen met zich meebrengt, zoals een verkeerde uitlijning van de tanden en diepere groeven in het glazuur, is de behandeling niet onmogelijk om te voltooien. Met de behandeling van malocclusies (aandoeningen van de kaak) kunnen de tanden worden gecorrigeerd zonder al te veel inspanning van de patiënt.

Het is raadzaam om eerst een orthodontische evaluatie te ondergaan, zodat de beet anomalie kan worden gecorrigeerd voordat deze voortschrijdt. Afhankelijk van het soort orthodontisch probleem kan het nodig zijn een uitneembare beugel te gebruiken om de tanden uit te lijnen.

Mythe nummer vier: witte tanden hebben is belangrijk

Feit: Het is van het grootste belang om een perfecte mondhygiëne te hebben. Parodontale aandoeningen, tandvleesproblemen en tandbederf kunnen ontstaan door het voedsel en de dranken die u nuttigt. Voedingsmiddelen en dranken die veel suiker en zuur bevatten, kunnen leiden tot cariës en tandbederf.

Hoewel het ideale voedingsplan erin kan bestaan de consumptie van deze stoffen te beperken, is het toch belangrijk voldoende calcium, vitamine D en fosfor binnen te krijgen. Melk is een uitstekende bron van calcium, maar met een dieet alleen kan tandcariës worden voorkomen.

Mythe nummer vijf: Een mooie glimlach is alleen mogelijk als je witte tanden hebt

Feit: Een goede verzorging van uw gebit is net zo belangrijk als een goede verzorging van uw lichaam.